Постинг
09.03.2010 16:02 -
Ще успеете ли да се справите с проблема с трафика до изтичането на мандата ви?
Това питат хората в София
www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/03/08/869907_ljubomir_hristov_prioritet_e_zatvarianeto_na_dupkite/
И отговора като цяло: "приоритет е затварянето на дупките"
Аз напълно подкрепям като първи приоритет затварянето на дупките, но има някакво противоречие в изявленията:
1. "... Как може да стане това?
- С по-добро управление на светофарите. Затваряне на някои от улиците в районите на натоварените кръстовища с цел осигуряване на пропускливост на основните направления. Някъде може да се разширят улиците, да се реши проблемът с левия завой."
Първо затварянето на улици най-общо казано не води до увеличаване на пропускливоства на останалите/ така наречените "основни направления" /, а напротив до тяхното допълнително натоварване и респективно затлачване
Второ проблемът с левия завой най-общо не е функция от разширяването на улиците а от идеята за общата организация на движениете - т.е разширяването на улиците се търси след като решим, че трябва да го направим защото това ни е необходимо - в повечето случаи в момента е точно обратното - имаме възможност да реализираме ляво завиване, но не го правим просто щото някой необосновано е решил, че по този начин ще "разтовари основното направление".
2. "...Така или иначе като елемент от цялостния план консултантите ще ни дадат микромодели за 52 кръстовища в София"
Трето - какъв е симсълът на микро моделите, ми съдържа се в цитата - елемент на генералния план, КОЕТО ОБЧЕ НЕ ОЗНАЧАВА РЕШЕНИЕ!
Именно и затова модела е МИКРО - т.е не можеш с него да симулираш или изследваш МАКРО или ГЕНЕРАЛНИ решения.
Когато говорим МИКРО модели би трябвало да си зададем въпроса защо ги правим, какъв е техния обхват на приложимост и влияние, или казано по-просто дали микро симулацията на едно кръстовище или възел би помогнала за решаването на проблемите на трафика в квартала и града. Да не говорим, че би трябвало освен да се моделира и да се анализира - модела е инструмент, а анализа е това въз основа на което трябва да се вземе решението.
Та и моето мнение е, че МИКРО моделирането трябва да се използва във фазата на техническите и работните проекти, за доказване на ефективността на различните алтенативи за конкретно решение на кръстовището, но не и за глобалоно изследване на тъсенето и предлагането на траспортните услуги - какъвто е симсъла на генералните планове по-начало.
3. "... Проблемът с трафика включва паркирането. Вече представихте проект на концепция за организацията му, но кога на практика тя може да бъде реализирана?
- Оттук нататък нещата ще зависят от общинския съвет, който трябва да я разгледа и одобри."
Не читам, че всичко което общинския съвет ще "разгледа и одобри" е достатъчно да реши проблема с трафика, защото:
- не сме видяли ясно формулирани проблеми от страна на същия ОС, дето би трябвало да гледа решенията
- след като решенията са предложени от някой друг, а не от ОС, то би трябвало да има прозрачно задание, произитичащо от проблемите, но и това не е представено - тогава какво решаваме?
-както и при другите проекти в страната и тук липсват връзкте на кой да е прокет: упрвление - проучване - проектиране - изпълнение
4." ... Ще настоявате ли за преструктуриране на общинските фирми за градски транспорт, тъй като те от доста време имат финансови проблеми?
- Възложено е на Центъра за градска мобилност да привлече качествен финансов консултант, който да даде снимка на финансовото състояние на системата на градския транспорт и на отделните дружества и да препоръча как да се подобри състоянието им"
С това определон съм съгласен, и докато не се разборе, че ОС трябва да има независим финасов модел от оператора - "все сме в джаза"!
ТА
P.S. за дупките решението би могло да бъде "Performance Base Contracts", но можи би до година...
www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/03/08/869907_ljubomir_hristov_prioritet_e_zatvarianeto_na_dupkite/
И отговора като цяло: "приоритет е затварянето на дупките"
Аз напълно подкрепям като първи приоритет затварянето на дупките, но има някакво противоречие в изявленията:
1. "... Как може да стане това?
- С по-добро управление на светофарите. Затваряне на някои от улиците в районите на натоварените кръстовища с цел осигуряване на пропускливост на основните направления. Някъде може да се разширят улиците, да се реши проблемът с левия завой."
Първо затварянето на улици най-общо казано не води до увеличаване на пропускливоства на останалите/ така наречените "основни направления" /, а напротив до тяхното допълнително натоварване и респективно затлачване
Второ проблемът с левия завой най-общо не е функция от разширяването на улиците а от идеята за общата организация на движениете - т.е разширяването на улиците се търси след като решим, че трябва да го направим защото това ни е необходимо - в повечето случаи в момента е точно обратното - имаме възможност да реализираме ляво завиване, но не го правим просто щото някой необосновано е решил, че по този начин ще "разтовари основното направление".
2. "...Така или иначе като елемент от цялостния план консултантите ще ни дадат микромодели за 52 кръстовища в София"
Трето - какъв е симсълът на микро моделите, ми съдържа се в цитата - елемент на генералния план, КОЕТО ОБЧЕ НЕ ОЗНАЧАВА РЕШЕНИЕ!
Именно и затова модела е МИКРО - т.е не можеш с него да симулираш или изследваш МАКРО или ГЕНЕРАЛНИ решения.
Когато говорим МИКРО модели би трябвало да си зададем въпроса защо ги правим, какъв е техния обхват на приложимост и влияние, или казано по-просто дали микро симулацията на едно кръстовище или възел би помогнала за решаването на проблемите на трафика в квартала и града. Да не говорим, че би трябвало освен да се моделира и да се анализира - модела е инструмент, а анализа е това въз основа на което трябва да се вземе решението.
Та и моето мнение е, че МИКРО моделирането трябва да се използва във фазата на техническите и работните проекти, за доказване на ефективността на различните алтенативи за конкретно решение на кръстовището, но не и за глобалоно изследване на тъсенето и предлагането на траспортните услуги - какъвто е симсъла на генералните планове по-начало.
3. "... Проблемът с трафика включва паркирането. Вече представихте проект на концепция за организацията му, но кога на практика тя може да бъде реализирана?
- Оттук нататък нещата ще зависят от общинския съвет, който трябва да я разгледа и одобри."
Не читам, че всичко което общинския съвет ще "разгледа и одобри" е достатъчно да реши проблема с трафика, защото:
- не сме видяли ясно формулирани проблеми от страна на същия ОС, дето би трябвало да гледа решенията
- след като решенията са предложени от някой друг, а не от ОС, то би трябвало да има прозрачно задание, произитичащо от проблемите, но и това не е представено - тогава какво решаваме?
-както и при другите проекти в страната и тук липсват връзкте на кой да е прокет: упрвление - проучване - проектиране - изпълнение
4." ... Ще настоявате ли за преструктуриране на общинските фирми за градски транспорт, тъй като те от доста време имат финансови проблеми?
- Възложено е на Центъра за градска мобилност да привлече качествен финансов консултант, който да даде снимка на финансовото състояние на системата на градския транспорт и на отделните дружества и да препоръча как да се подобри състоянието им"
С това определон съм съгласен, и докато не се разборе, че ОС трябва да има независим финасов модел от оператора - "все сме в джаза"!
ТА
P.S. за дупките решението би могло да бъде "Performance Base Contracts", но можи би до година...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1033