Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2009 23:36 - ТУРБО и в Испания
Автор: roads Категория: Технологии   
Прочетен: 2495 Коментари: 9 Гласове:
0



И докато чакаме да се светнем за произхода, предназначението, ползите и предимствата на ТУРБОто ето един пример от една друга южна държава:
www.youtube.com/watch

ТА



Гласувай:
0
0



1. анонимен - Мнението на простия проектант
07.12.2009 17:40
Здравейте.Преди година две ми се наложи да проектирам кръгово кръстовище на път от републиканската ни пътна мрежа.В едно с въпросния път трябваше да бъде удвоен.Разбира се проекта трябваше да бъде изготвен по такъв начин , по който да има минимални отчуждения (разбирайте никакви).Цялата тази простотия произхождаше от факта , че проектирането и строителството бяха дадени на инженеринг и представяте ли си ... в договора така беше записано , чия е тежеста за реализиране на отчуждаването , че се разбираше едва ли не следното :ВСИЧКИ РАЗХОДИ ПО НАЛАГАНИТЕ ОТЧУЖДЕНИЯ СА ЗА ФИРМАТА ИЗПЪЛНИТЕЛ НА ОБЕКТА ....това както и да е.Цялата тази галимация наложи проектирането на едно триклонно кръгово кръстовище ( + едно заустване на селскостопански път в него -дали е редно да се допуска такова нещо) Два от клоновете са на двулентов път с по две платна за движение а третия е еднолентов двупосочен път.Въпреки изискванията за високи проектни параметри на пътя ( висока проетна скорост) се допусна проектирано кръгово кръстовище с радиус на вътрешния кръг около 19м.
От една страна се създават параметри за постигане на високи скорости от друга , кръстовището "ще игра роля и на сиоръжение намаляващо скороста" Въпреки възникналите противоречия дори и в мен ( нас) самия това вече е факт.Кръгово кръстовище с 2 лени в кръга!?!!?!Защо 2...? ами за да не става тапа.от рода на две в едно.Какво се получава на практика обаче .Поради малкия радиус абсурдно е да се говори за каквито и да е зони на престрояване в границите на кръговото движение.Също така и двете ленти в направлението различно от главното бяха излишни но поради известен "натиск" се наложи да бъдат проектирани (безмислено според мен) .
Мисълта ми е следната .Ако знаех за съществуването на такъв тип кръстовища мисля , че щеше да е удачно , може би , прилагането на една такава схема. И без друго в сегашното кръгово движение за да не възникне конфликт при преплитане трябва точно да си се престроил още в самото навлизане в кръговото кръстовище.
Незнам дали бях достатъчно ясен.
В крайна сметка мнението ми е , че при проектиране на кръгови кръстовища с малки радиуси , които не посволяват обособяване на реални зони на преплитане е изключително удачно да се прилага подобна схема.
Наравих следния експеримент.
В една разработка , в която трябваше да направим кръгово кръстовище отново в "притеснени" обстоятелства се получи кръгче с радиус 18м.При същите обстоятелства успях данаправя схема на турбо с радиуси на вътрешния кръг 20 , 23 , 26м
Получи се доста удачно според мен и успях да заустя и един локал , който иначе беше трудно да намери своето място.
Според мен определено има голяма полза от такъв тип кръстовища и е време да се проучат добре от :компетентните лица и да бъдат вкарани в някаква нормативна уредба ,
цитирай
2. анонимен - Поздравления! Да кажем, че сме з...
09.12.2009 00:12
Поздравления! Да кажем, че сме започнали с проучванията отдавна, а все пак сме предложили и в една работна група създадена за да направи изменения в нормите за проектиране - цялостна промяна в частта и за кръговите кръстовища... Не, че ще се стане скоро, но все пак ... правим каквото можем.

ТА
цитирай
3. анонимен - И понеже, не се очаква скоро да пр...
09.12.2009 09:38
И понеже, не се очаква скоро да променим нормите, а освен това разни "хора с претенции" крият дадената им информация, без да могат да я използват и без да са автори, то ето един линк за тези, които искат да научат повече и да приложат нещо от Т-кръговите кръстовища в нашата страна

http://84.238.220.129:8080/dms/ticketDownload.jsp?ticket=5082210615640668286

ТА
цитирай
4. анонимен - NAJNFLSpQspFy
25.05.2011 02:42
That saves me. Thanks for being so sensilbe!
цитирай
5. анонимен - mcsZhCXfwcxGsNpK
25.05.2011 10:36
Cool! That's a clveer way of looking at it!
цитирай
6. анонимен - RfOXlFoD
25.05.2011 14:53
xCnWVt <a href="http://cllkeouqmipb.com/">cllkeouqmipb</a>
цитирай
7. анонимен - tubIkYlLujWrjTM
25.05.2011 15:39
vcjDDI <a href="http://upeknloanpqk.com/">upeknloanpqk</a>
цитирай
8. анонимен - INZnjmBr
25.05.2011 19:33
wrQIUs , [url=http://rznaixsjdxid.com/]rznaixsjdxid[/url], [link=http://ykjxpdndptaq.com/]ykjxpdndptaq[/link], http://jvvzhxbuqrhh.com/
цитирай
9. анонимен - kJtxbQpbng
26.05.2011 18:21
hU7qUv , [url=http://kiqttwyszgqx.com/]kiqttwyszgqx[/url], [link=http://wrbrntkybojx.com/]wrbrntkybojx[/link], http://ziwzudvbabes.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: roads
Категория: Технологии
Прочетен: 467382
Постинги: 94
Коментари: 532
Гласове: 1030
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031