Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2009 22:36 - ЗА и ПРОТИВ автомагистралите в България (3)
Автор: roads Категория: Технологии   
Прочетен: 11391 Коментари: 29 Гласове:
1



И преди да тръгна за страната, наследила Великата Римска Империя - да продължа темата с една наскоро попаднала ми картинка - древните римски пътища в нашата страна и околията...

image

колкото ги гледам, все повече се убеждавам, че вместо да мислим за пръстени, рингове и разни идеи на стари, млади и модерни  "властелини" - да бяхме изградили( като скоростни пътища ) тая мрежа дето сме я наследили... от преди Христа!

ТА


Тагове:   автомагистрали,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. roads - Ха! Няма магистрала Струма и пол...
28.08.2009 22:53
Ха! Няма магистрала Струма и половината от Хемус! :)
цитирай
2. анонимен - Да не казвам пак какво е доказал Ж...
28.08.2009 23:15
Да не казвам пак какво е доказал ЖИВОТЪТ за Струма...
ТА
цитирай
3. анонимен - Липсата на магистрали
29.08.2009 15:06
"Липсата на магистрали е главната причина за високата смъртност по българските пътища. Статистиката сочи, че 5.6% от тежките катастрофи са станали на магистрали, докато на първокласни пътища те са 29.8%. Това означава, че ако България изгради в следващите години липсващите няколко магистрали, смъртта по пътищата може да спадне в пъти. Основание за това предположение дава примерът на Португалия. За периода 1997 - 2006 страната е увеличила съществуващите си магистрали от 797 км на 2545 км. Това автоматично е довело до спад в смъртността по пътищата - от 2521 загинали за година в началото на периода до 969 в края."
от статията:
http://www.capital.bg/show.php?storyid=772941

И защо още 60-70-те години, когато българските пътни инженери са ползвали при изчисленията си динамически характеристики на Москвич-408, ЗИЛ-110, ГАЗ-12 и др. (антики), са установили нуждата от матистрали?
За родину?....
И ако се върнем към начелните постинги ще видим преобладаващ автомобил за 2007 г. за страната - Опел, Кадет!
Тези автомобили в момента са в автоморгите!
SP
цитирай
4. анонимен - Не вярвай на КАПИТАЛ, защото лъжат и ...
29.08.2009 15:52
Не вярвай на КАПИТАЛ, защото лъжат и освен това не са прави в конкретния случай. Според статистиката на КАТ в България почти половината от смъртните случаи стават в населените места - и там ли да прекараме магистрали? И то, ако се вгледаш в статистиката ще видиш, че преобладават смъртните случаи по автобусните спирки... Мисля, че е много по лесно да се отделят значително по-малко пари и да се обезопасят спирките от колкото да се построят магистрали, които няма "автоматично" да доведат спад в смъртността, защото както на нашите магистрали имаме участъци с концентрация на на ПТП, което влиза в известно противоречие с Португалския опит, но и винаги е трудно да пренесеш правилно чуждия опит у нас особено ако си журналист. Би било редно да го цитираш, да информираш, но не и да даваш решения за които си нямаш идея, колко ще струват и какъв ще е ефекта. Както се вижа ОТНОВО животът е показал, че е трудно дори "братския съветски опит" дори по натиск да приложим - половин век след Москвич 408 - пак не сме осигурили магистрала за него....:)
ТА
цитирай
5. roads - Едно мнение в правилната посока: ...
03.09.2009 22:16
Едно мнение в правилната посока:

От: Димитров [Анонимен | неутрално]
Отговор
31 август, 01:40 Отговор
Одобрение 4 от 6 гласа

Вместо да се строят и поддържат магистрали, които ще стоят празни трябва да помислим за по-разумни възможности:

1. Четирилентов път като Бургас - Созопол. по 2 платна в посока без да отговаря на критериите за магистрала като наклони, завои и широчина на платната.
2. Строи се магистрала по всички правила, но се прави само едното платно и се пуска по него движение в 2те посоки - така във всяка посоко има по 1 основно платно и едно аварийно, което се използва при задминаване.
Така е направен пътят Нови Сад - Суботица (унгарската граница) в Сърбия.
Като нарасне достатъчно трафика се прави и второто платно.

Строжът и поддръжката на истински магистрали просто е крайно нерантабилен, като сега дори и в разгара на сезона по съществуващите магистрали трафикът е 50% от средно натоварен ден в Германия.

Освен това е честно спрямо всички данъкоплатци магистралите да са платени. Така ще плаща само този, който ги ползва.

http://capital.bg/show.php?storyid=776144
цитирай
6. анонимен - малко е безмислен спора "ЗА и ...
07.09.2009 13:10
малко е безмислен спора "ЗА и ПРОТИВ автомагистралите в България", защотото магистрали НЯМА да има в близко бъдеще. Може да се съсредоточите в селските и 8-калсни пътища в БГ.
Ако стане грешка и започне строителство на магистрала то ще е като с АМ "Люлин"-куц строител и куц контрол от НАПИ.
Разбира се всеки иска да пътува по хубави пътища, но за да избегнеме инцидентите по тях(има ше един пост, че като е имало дупки не е имало ПТП-та) е най-добре да включеме 3-те ни бойни самолета и да бомбандираме всичеки пътища,а ако остане цяла отсечка- да махнеме асфалта и да положиме павета. София - Пловдив по павета - ще е супер !
С
цитирай
7. анонимен - "Не вярвай на КАПИТАЛ, защото лъжат..."
15.09.2009 00:03
Лъжат, но и ти лъжеш. Каде чете тази статистика? Откъде измисли тези спирки на които имало много смъртни случаи? Добре, че наистина не се налага да определяш за какво да се "отделят" пари...
цитирай
8. анонимен - До (7) Не лъжа! Това е офиц...
15.09.2009 18:37
До (7)
Не лъжа!

Това е официалната статистика на КАТ, който не е информиран или не е чел - да си я прочете! Явно не ме познаваш и затова си толкова сигурен, че не се налага да "определям за какво се отделят пари". Да те допълня в повечето случаи дори определям къде да се похарчат... и как... Но като ти простя невежеството, пак ще кажа, че именно поради неинформирани и сбъркали проблемите с причините, хора вече повече то 20 години имаме по 1000 убити всяка година - защо ли? А от тях, ако все пак разгледаш въпросната официално статистика( преди да коментираш ) - ще видиш, че 250 са пешеходци - къде мислиш, че са? На магистралите или на автобусните спирки? Порови се преди да даваш квалификации, а за въпросните журналисти - ако се поровят малко повече - ще е по-добре за всички - и за теб и за мен :)

ТА
цитирай
9. анонимен - ". . . Министърът на регион...
03.10.2009 17:48
"... Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев посочи сред важните задачи пред правителството в общуването с Брюксел през следващите шест месеца възможността на страната да демонстрира, че проектите, финансирани по еврофондовете са логически обосновани. Парите трябва да се харчат мъдро за проекти - обосновани, целесъобразни и икономически оправдани... той потвърди ангажимента на правителството да бъдат построени магистралите, които са на дневен ред"

които обаче не могат да се обосноват по-никакъв начин, просто защото не са нито "логически, или икономически" оправдани...

Да демострираш е добре, но като покажеш интезивност под 20000AADT - всичката демонстарция си е за ЕКСПЕРТИТЕ в МРРБ, но не и за ЕС, е може би за JASPERS тия стожери на инвестициите, които трябва да проверят дали пък след 25 години няма да се ичерпа капацитета на АМ"Хемус" и като заблудим ЕС - ще прецакаме НЕМСКИЯ данъкоплатец, а плати повече от колкото нашата Държава ще му даде...

ТА

ТА
цитирай
10. анонимен - Уважаеми г-н Информиран (ТА) ...
10.10.2009 23:21
Уважаеми г-н Информиран (ТА)
Това е официалната статистика на КАТ за 2008 година :
1.Общо тежки (и понеже си много информиран няма да обяснявам какво е тежко ПТП, надявам се да знаеш) ПТП – 8045 бр.
2.Общо убити – 1061 бр.
3.Общо ранени – 9952 бр.
4.Общо убити водачи на МПС – 475 бр.
5.Общо ранени водачи на МПС – 4001 бр.
6.Общо убити пътници в МПС – 308 бр.
7.Общо ранени пътници в МПС – 3698 бр.
8.Общо убити пешеходци – 278 бр.
9.Общо ранени пешеходци – 2253 бр.
10.Общо тежки ПТП на автобусни спирки:
-от тях в населено място – 291 бр. ПТП, убити- 24 бр., ранени – 297 бр.
-от тях извън населено място – 15 бр. ПТП, убити – 7 бр., ранени – 14бр.
Ако се понапънеш малко ще установиш, че 3,8 % от тежките ПТП са станали на автобусни спирки, 2,9 % от убитите са на автобусни спирки и 3,1 % от ранените са на автобусни спирки.
Същевременно 44,8 % от загиналите са водачи на МПС и 40, 2 % от ранените са водачи на МПС.
Също така 29,0 % от загиналите са пътници в МПС и 37,2 % от ранените са пътници в МПС.
И ако обобщим ще стане още по-интересно:
73,8 % от загиналите са се намирали вътре в МПС и 77,4 % от ранените са се намирали вътре в МПС.
За едно нещо си прав : Ако „се отделят значително по-малко пари и да се обезопасят спирките” ще намалее смъртността. Ще се отделят малко пари, но и убитите ще намалеят с малко. Прости ми за невежеството, ама ако това ти е целта (3 % намаление) здраве му кажи.
А знаеш ли колко са загинали при челни удари в резултат на изпреварване?
А знеш ли какъв процент от тежките ПТП са реализирани на автомагистрали и при колко от тези ПТП реализирани на магистрали са загинали хора, ами тези цифри отнесени към интензивността на пътното движение? Какви са тези цифри за автомагистрали и за пътища I и II клас?Е тези неща вече няма да ти ги кажа....
Само едно ще ти кажа: Повечето магистрали ще доведат до значителен спад в смъртността по пътищата.
Това е официалната статистика на КАТ, който не е информиран или не е чел - да си я прочете!
И още нещо ще ти кажа: „Анализ на транспортен травматизъм” не е само статистика и пътни условия, а много по-сложно нещо така, че избягвай да даваш съвети от типа „ако направим еди кво си ще подобрим еди кво си” щото ставаш смешен.
„Да те допълня в повечето случаи дори определям къде да се похарчат... и как...”- е сега вече разбрах защо загиват по 1000 човека на година.
Защото такива като теб определят къде и как да се харчат парите...
П.п. Само не ми казвай, че това са данните за 2008г., а за други години било различно щото ще пукна от смях.
цитирай
11. анонимен - До 10. За да не "пукнеш от см...
11.10.2009 22:13
До 10. За да не "пукнеш от смях" - няма да продължавам безмисленото заяждане, но и според това, което ти си цитирал - от 1061 бр. убити, 278 са пешеходци - т.е. 26% които няма как да са на магистралите нали? За съжаление докато не се опитаме да решим това което можем с парите които имаме( а те не са много) то ще продължаваме да си имаме по 1000 убити всяка година. Както цитирания "анализ на тарнспортен травматизъм" може би е нещо по-сложно, то по същия начин изграждането на една магистрала е достатъчно скъпо и сложно, и явно до момента този анализ не е помогнал да имаме такива. Дори напротив - въпреки сложния анализ - продължаваме да си имаме същия брой убити.
И като питаш и отнасяш към интезивността - имаш ли информация каква е тя на НАШИТЕ магистрали, а дали не е по-малка в по-голямата им част( от дължината ) от тази по някои второкласни пътища дори?
Има ли проучване каква е относителната аварийност по магистралите, сравнена с тази по останалите пътища у нас? Магистралата ли е единственото решение за избягване на челните удари?
Със съветите няма да спра, защото докато не се преборим с реалните проблеми за убитите никакви помпозни, химерни или мечтани мерки няма да ни помогнат.
ТА
което явно при повечето анализи от тип "транспортен травматизъм" не се взима предвид
цитирай
12. анонимен - Да продължа още малко, за да стане ...
11.10.2009 22:56
Да продължа още малко, за да стане по-ясно!

Не само отнасянето към интензивността на движението е важна - отнеси данните които цитираш към дължината съответно на АМ, I клас и II клас пътища да видим какво ще се получи.
В момента имам под ръка данните от 2005 и 2006 и ето какво се получава:

Път убити дължина коеф. убити/дължина

2005
АМ 27 314 0,09
I кл 184 2886 0,06
II кл 147 3718 0,04

2006
АМ 23 314 0,07
I кл 259 2886 0,09
II кл 166 3718 0,04

Е резултатите ясно показват една съизмерима относителна аварийност!

В същото време

Убити на автобусти спирки

2005 - 31
2006 - 25

т.е. толкова колкото и на магистралите, дори малко повече...

И отново

Година У при челен удари У пешеходци

2005 294 255
2006 309 268

Е не са ли съизмерими данните за убитите при челния удар и пешеходците.

А по-въпросите на статистиката на КАТ изобщо не съм сигурен, че правилно се регистрират местоположенията на убитите пешеходци - в тези години, които цитирах 2005 и 2006 има освен тези на автобустите спирки и още 2(2005) и 3(2006) при училища - къде са останалите пешеходци? Не ми казвайте, че са на магистралите!
ТА

цитирай
13. анонимен - Ако ще се замеряме с цифри само кажи. ...
12.10.2009 00:28
Ако ще се замеряме с цифри само кажи. Много съм добър в това упражнение...това беше майтап. Освен това съм забелязал, че в България цифрите се тълкуват кой както му е удобно така, че според мен е излишно.
„Къде са останалите пешеходци?”.Ще ти кажа къде са: на кръстовища, на пешеходни пътеки, на най-различни пътни участъци (но извън територията на спирките)...общо взето няма никаква закономерност, освен една – където има повече пешеходци (обикновено в населените места) там има повече убити пешеходци.
Основната причина за смъртността (не само в България, но и в целия свят) е движението с несъобразена скорост. Основния дял на убитите се „пада” на водачите и пътниците.
Световната практика е доказала, че броят тежки ПТП на единица километър на автомагистрала е по-малък от тези на пътища I и II клас. Но в някой страни броят на загиналите на единица километър е най-голям на автомагистрала. Защо е така? Ами защото произшествията на автомагистралите стават с по-голяма скорост. Най-общо казано вероятността да попаднете в тежко ПТП на автомагистрала е по-ниска от тази вероятност на I и II клас път.
Статистическата средна интензивност на пътното движение на автомагистрали е около 2 пъти по-висока от интензивността по пътищата I и II клас взети заедно. В България такова изследване е извършвано за последен път през 1981г. (и се е установило, че най-натоварени са пътищата II клас, щото са и най-голяма част от пътната мрежа), но в страни където имат възможност за подобни изследвания на пътното движение положението е такова. Навсякъде по света има стремеж хората да използуват автомагистрали пред други пътища така, че това е бъдещето. Това, че не достигат средства по една или друга причина е съвсем друг въпрос.
Автомагистралата не е единствения начин за избягване на челни удари, но „еднопосочните” пътища е най-ефективния метод за избягване на челни удари. Може да се каже, че на „еднопосочни” пътища (какъвто е и автомагистралата) почти няма челни удари (освен ако не броим отвреме на време някой мъртво пиян да навлиза в насрещното движение). И ако с магическа пръчка превърнем всички пътища в „еднопосочни”...ето Ви със сигурност около 300 убити годишно по-малко (от челни удари) . Но не се знае тогава още колко „малоумници” ще се убият щото видяли „хубав път” и са решили да управляват с 250 км/ч....
Също не бива да се забравя и единствената твърдо установена регресионна зависимост между броя на движещите се МПС и броя на тежките ПТП. Известно ли Ви е за последните 5 години какво е станало с броя на регистрираните МПС?...e какво чудно има, че убитите нарастват.Ще продължат да нарастват докато се увеличават МПС.Това е неумолим физически закон на който в България почти никой не обръща внимание.
Кое те кара да мислиш, че данните на КАТ са неточни?
Местоположението (и не само местоположението)на убитите и ранените при ПТП се регистрира наочаквано точно. Няма да обяснявам как става на практика, но само ще ти кажа, че са възприети едни от най-добрите европейски практики в това отношение.Така, че това са единствените цифри които подава полицията с достатъчна достоверност (въздържам се да кажа пълна щото според мен в нито една статистическа дейност няма пълна достоверност).
цитирай
14. анонимен - Не се замеряме с цифри, а се опитвам ...
12.10.2009 00:59
Не се замеряме с цифри, а се опитвам да изясня следното: от всичките убити - грубо

1/3 са от челни сблъсаци и

1/3 са пешеходци

- т.е съизмеримо трябва да се подхожда към мероприятията за тяхното намаляване. А за статистиката, особено като се има предвид факта, че познавам точността на референтната система на РПМ, отново имам съмнения.
Съгласен съм, че полицията подава данните според това, което е спазва, но точно ли е километрирането на РПМ, има ли километрични знаци за ориентир, как се регистрират и отчитат УКПТП в населените места - има ли там референтна система и т.н.


А основния въпрос към тази статистика е как да решиш проблемите, които са причина за останлите 200 убити пешеходеца, като най-общо не знаеш къде са?

Да знам, че могат да бъдат покръстовища, пешеходни пътеки и т.н., но да се твърди, че не можем да ги идентифицираме защото няма закономерност - лично на мен не ми харесва... И не мисля, че не е възможно да се класифицират и анализират.

Както правилно си отбелязал - при автомагистралите имаш по-малка вероятност, но по-тежки ПТП, което обаче при почти еднаква интезивност( както е в нашия случай ) предопределя неефективностт на построяването на магистрала като мярка, да не говоря, че за да се построи то трябва и икономически да е ефективна, т.е нинтензивността да е поне над 20 000 СДГИ.
Лошото е, че магическите пръчки не действат - трябва реализъм и ако не можем да построим магистрали в близко бъдеще, защо да не се вгледаме в другата 1/3 от убитите - не са по-малко нали?
ТА
цитирай
15. анонимен - Дори и един човешки живот не е малко. ...
12.10.2009 15:38
Дори и един човешки живот не е малко. Икономическата ефективност зависи най-вече от таксите за ползуване, т.е. от политиците, а не от нас инженерите (не зная дали за щастие или за нещастие). Опитът с магистралното строителство в балканския регион и в централна Европа показва, че с въвеждането на ТОЛ такса наличният трафик пада между 30-50 на сто за първите няколко години.
Примерно автомагистрала „Тракия” при предвиждана такса от 2.5 евроцента/км
концесията може да се бъде икономически изгодна, само ако средният трафик на
денонощие надхвърля 25 650 ЕЛА ??? Въпросът е икономически изгодна за кои? Сигурен съм, че ползвателите на магистралите им е все тая дали ще е икономически изгодна за някаква португало-руско-българска фирма (или един господ знае каква) стига да плащат по-малко.
Действително в западноевропейските държави е прието, че минималният трафик за да се самоиздържа една платена автомагистрала трябва да бъде 20 000 МПС/денонощие, но обърни внимание : ДА СЕ САМОИЗДЪРЖА. По-голяма част от автомагистралите и в западноевропейските държави не се самоиздържат, няма причина да мислим, че в България ще започнат веднага да се самоиздържат.
При определяне на УКПТП не е толкова важно точното положение на ПТП (все пак това са относителни величини), колкото определянето на разстоянията между самите ПТП на даден участък и наличието на актуални данни за интензивността на пътното движение. До днешна дата няма утвърдена нова методика от МРРБ за определяне УКПТП. По сега действащите указания периода е адногодишен и с дължина на участъка от 300 до 1000м. (в зависимост от интензивността), като се различава от предходните години...общо взето пълна нормативна бъркотия. Така, че не вярвай много на тези УКПТП.
цитирай
16. анонимен - Все пак, когато събираме такси - ...
12.10.2009 16:34
Все пак, когато събираме такси - говорим за финасова ефективност, а когато вземем предвид аварийност, шум, оклна среда и т.н. говорим за социално-икономическа ефективност - т.е. ползи за обществото. И в тази връзка, именно поради факта,че нямаме регламент по отношение на изменението на аварийността(в смисъл на вероятност и стойности) - се получават аномалии, като например че при социално-икономическия анализ очакваните ползи от повишаване на безопасността могат дори да надхвърлят половината от общите ползи!
Местополжението за УКПТП е доста важно, защото в противен случай получаваш невероятни коефициенти на относителна аварийност и изкривени резултати. Именно защото коефициента е обратнопропорционален на дължината на участъка, и ако той се окаже много къс - се получава невероятно голям коефициент на аварийност, според който в последствие се класифицира този участък като УКПТП.
ТА
цитирай
17. анонимен - TzrHNMhpJSmitBJ
24.05.2011 22:20
Your answer was just what I ndeeed. ItВ’s made my day!
цитирай
18. анонимен - OoWsFWIYyRYbaQjwO
24.05.2011 23:09
Great cmomon sense here. Wish IВ’d thought of that.
цитирай
19. анонимен - PIlNzTNPKoVlvfJnI
25.05.2011 02:09
Hey, youВ’re the goto epxert. Thanks for hanging out here.
цитирай
20. анонимен - YxDcWJNNB
25.05.2011 10:36
Hey, that post leaves me feeling folosih. Kudos to you!
цитирай
21. анонимен - WmuXffotDpnyywTIDm
25.05.2011 13:39
4raEtT <a href="http://ltphbhxlylaf.com/">ltphbhxlylaf</a>
цитирай
22. анонимен - ZZIabRLEqw
25.05.2011 13:44
Your asnewr was just what I needed. ItВ’s made my day!
цитирай
23. анонимен - cAxuIxBU
25.05.2011 13:50
XfxDNf <a href="http://jredasfvkafp.com/">jredasfvkafp</a>
цитирай
24. анонимен - OsfCMBwJK
25.05.2011 19:23
B33n6V , [url=http://btdjfnbubude.com/]btdjfnbubude[/url], [link=http://ngjcutiqotbq.com/]ngjcutiqotbq[/link], http://jnkojjhwbcfe.com/
цитирай
25. анонимен - iXlMPiAIwOSEjVR
25.05.2011 19:35
IWmoeG , [url=http://sqbwumzdrpez.com/]sqbwumzdrpez[/url], [link=http://keejjtrmtkcu.com/]keejjtrmtkcu[/link], http://vsekobhasevf.com/
цитирай
26. анонимен - mOllOURSRvHq
25.05.2011 19:48
ZVuC7F , [url=http://jvwgyqpojmjx.com/]jvwgyqpojmjx[/url], [link=http://osnlzgkyyczj.com/]osnlzgkyyczj[/link], http://jpgwwscqnots.com/
цитирай
27. анонимен - uIGWhSNI
26.05.2011 13:16
6FTgg1 <a href="http://qnotlsrzirhy.com/">qnotlsrzirhy</a>
цитирай
28. анонимен - RqQOKzuK
26.05.2011 18:17
PF60K5 , [url=http://pakjmgxxcwzy.com/]pakjmgxxcwzy[/url], [link=http://kraunxcdapmb.com/]kraunxcdapmb[/link], http://qxynxiplnqpa.com/
цитирай
29. анонимен - paLomEcOWpXQQk
26.05.2011 18:29
zJrOeI , [url=http://yoxvzxbzsmst.com/]yoxvzxbzsmst[/url], [link=http://forrvzkglbcq.com/]forrvzkglbcq[/link], http://eaedzwiglwfi.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: roads
Категория: Технологии
Прочетен: 589054
Постинги: 94
Коментари: 532
Гласове: 1033
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031