Прочетен: 4696 Коментари: 8 Гласове:
Последна промяна: 28.08.2009 22:37
Тази втора част на поста се наложи, поради факта, че в коментарите към постингите не е възможно да се добавят таблици и графики - каквото е жеалнието на един от участниците(SP) в дискусията...
Автор на този пост е въщност SP
ТА
Позволявам си този цвят не от пристрастие към партия или футболен отбор, а за разграничаване на коментарите ми, от чужди разработки.
Тази сентенция съм я харесала и затова държа да я споделя (може би ще я включат като обосновка на критерий “най-ниска цена”?):
“A minimum of expense is, of course, highly desirable; but the road which is truly the cheapest is not the one which has cost the least money, but the one which makes the most profitable returns in proportion to the amount spent on it.”
W.M. Gillespie—1847
И сега малко извадки от:
Анализ на състоянието и перспективите за развитие на пътната инфраструктура
Дирекция „Планиране и контрол на пътната инфраструктура” при Министерство на транспорта
3. Натоварване на републиканските пътища
Интензивността на движение по класове пътища, съгласно проведеното общо профилно преброяване през 2005 г., е дадена по-долу, като са изключени участъците в населените места.
* Средно претеглено от постоянните главни преброителни пунктове
Видно е, че увеличението на трафика е трайно и за 2005 спрямо 2000 г. е както следва: 1. АМ - 35,4 %; 2. Пътища І-ви клас - 35,9 %; 3. Пътища ІІ-ри клас - 35,3 %; 4. Пътища ІІІ-ти клас - 38,5 %; 4. Пътища ІV-ти клас /МОП/ - 42,3 %; Статистическите данни, даващи разпределението на превозените товари между автомобилния и жп транспорта, е представено в следващата графика, от която е видно, че съотношението е драстично, като превозите от автомобилния транспорт са над 8 пъти повече отколкото с жп транспорт. Според тези данни, превозите от автомобилния транспорт се увеличават, въпреки въвежданите мерки за пренасочване трафика към други видове транспорт.
Източник: Списание „Български пътища” - специално издание, месец октомври 2006г.
Тези данни потвърждават тенденцията за увеличаване на средногодишния трафик по различните класове пътища, като това натоварване по автомагистралните участъци и тези от пътищата І-ви клас е най-значимо.
Същевременно, при анализа на данните следва да се отчете и тенденцията за увеличаване на общото тегло на товарните автомобили и въздействието им върху пътните настилки.
И по нататък:
“При прегледа на пътната мрежа ще се спрем на двата основни елемента, обуславящи тяхното експлоатационно състояние - състоянието на пътните настилки и състоянието на пътните съоръжения, поради това, че те, съгласно действащите правила и инструкции за текущ ремонт и поддържане, подлежат на ежегодни прегледи.
Състоянието на съоръженията, осигуряващи безопасност и организация на движението не са предмет на ежегодни обследвания. Работите по тях се периодични и са свързани предимно с възстановяване на пътни знаци и хоризонтална маркировка, поради което те не са анализирани.
4.1. Състояние на Републиканските пътища
4.1.1. Състояние на настилките по Републиканските пътища
Един от основните проблеми в пътното дело е незадоволителното състояние на пътната мрежа. Проблемът съществува още от края на 80-те и началото на 90-те години. Статистиката сочи, че от 1990 г. заедно с намаляването на планираните ремонти по пътищата, започва влошаване състоянието на пътните настилки. За съжаление това се оформи като трайна тенденция, която продължава и до днес. Като основна причина за това се посочва липсата на достатъчно финансови средства за обезпечаване изпълнението на различните видове дейности и преди всичко за текущ и планов ремонт, и поддържане. Освен тази причина могат да се дефинират и други проблеми, които не са свързани с финансови средства, като:
Липса на единен стратегически документ, който да представи националната политика, във връзка с основните приоритети за развитие на пътната инфраструктура;
Липса на ясна визия за поддържане на пътищата – методи, средства и технологии;
Липса на системи за управление на настилките и съоръженията;
Липса на подкрепа от страна на научни институти, което води до съществено изоставане в научно-техническата сфера, разработването и прилагането на нови технологии;
Липса на необходимия кадрови потенциал;
Морално и физически остарял машинен парк;
Липса на визия за бъдещето, което не дава възможност на фирмите, заети в сектора, да извършват инвестиции в нова техника;
Недостатъчна научно-техническа обезпеченост и липса на развойна дейност.
Състоянието на пътните настилки се определя съгласно действащата “Методика за измерване и оценка на повредите по пътните настилки”, като се отчитат вида и количеството на съществуващите повреди, измерени и оценени спрямо общата повърхност на пътя. Състоянията са както следва:
1. Добро състояние – с повреди по настилките под 10 %;
2. Средно състояние – с повреди по настилките от 10 % до 30 %;
3. Лошо състояние – с повреди по настилките повече от 30 %.
И един фрагмент от първият доклад на FM:
Фигура 6.5 отдолу показва кривата на скоростния поток по клас 1 като пример. „PCU” – брой леки автомобили, се отнася за обема на трафика по пътищата. Малките автомобили се броят като един лек автомобил, а тежкотоварните автомобили и автобусите се броят като два леки автомобила, за да се отрази по-големият им размер при задръстване.
Фигура 6.5 – Крива на скоростта-натовареността за пътища “Клас” 1
Наложи се специфична намеса за Национален път 7, между Шумен и Ямбол; лошото качество на пътя в една част налага той да се отрази в модела като път клас 3 (ха-ха), въпреки официалното му означение като клас 1,. извършеното проучване за времето за пътуване предложи тази намеса: местната информация потвърди, че това е път, известен с лошото си качество.(да беше само този участък!!!)
Позволих си да пусна тези извадки за да се види, че при задълбочени анализи, проучвания и експертни прогнози и решения може да се установи нуждата от АМ-ли и точната им локализация.
Но, Къде са експертите???
SP
ЗА и ПРОТИВ търговете за автомагистралит...
Кабинетът „Орешарски” оставя БДЖ без евр...
21.08.2009 05:34
ТА
21.08.2009 09:53
Дали е нужда? Та ние се ги имаме тези виртуални магистрали от как се помним и си ги ползваме - виртуално!!!
SP
21.08.2009 11:08
ТА
21.08.2009 11:33
Но, Къде са експертите???
SP"
А дали тези, които решават къде да има и къде да няма магистрали се интересуват от мнението на експертите?! Цитираните FM още не са финиширали проекта си, но големите инфраструктурни обекти са "забодени" от години. Кой, кога и въз основа на какви анализи ги определи?! Даже си имаме Инфраструктурна стратегия на РБългария от близо 2 год.?! Как я "спретнаха" за 3 месеца...?!
Не казвам, че не трябва да се строят магистрали. Казвам, че магистралите са твърде скъпи и без задълбочени анализи не трябва да се "заиграват" политиците с тях. Казвам, че средствата по ОП трябва да се опитаме да ги вложим на най-подходящите места, най-полезните за нас места.
Но.., май-май само си приказваме... Нещата сякаш са предначертани и освен да си "начешаме езиците" не ни остава друго.
ВЧ
21.08.2009 11:44
Ние си опонираме, но фактите говорят сами!
Амбицирах се днес да направя една актуална графика на построените през годините АМ, не че не ги знаем всички. И какво се оказа ?
Справка за МС на пътната агенция за автомагистралното строителство сочи:
2005г.
биндер-60км
плътен асфалтобетон-3км
общо 63
2006г.
биндер-77км
асфалтоб.-56км
общо-133км
2007г
биндер-28км.
асфалтоб.-76км
общо104км
няма нужда да продължавам!!!
магистралите са на лице!
В програмата за километриране също ги няма.
Няма нужда!!!
SP
21.08.2009 12:30
"...Аз не мога да си обясня тази практика оразмеряването на пътищата де се извършва по средно дневно годишно натоварване, докато много други пътни съоръжения, като светофари, кръстовища, мостове и т.н. се оразмеряват за екстремалните стойности...
..."Слънчевата автомагистрала" в Италия е оразмерена именно за върховото натоварване. Почти през цялата година тя е празна, натоварва се само през лятото и тогава изпълнява своето предназначение...
...вероятно и Вие вече разбирате, че е необходимо да се разработи една нова студия за автомагистралното строителство в България, защото от времето, когато беше направена първата, досега измина много време и много неща се измениха. Теорията за автомагистралния пръстен вече е един добър спомен, това никога няма да се реализира или поне до 2010-2015 година и не ние ще бъдем в този салон, а вероятно други ще обсъждат този въпрос. Много неща се измениха и виждате как от един максимализъм, който доминира в старата студия, сега отиваме и започваме да играем с автомагистралното строителство съвсем надребно, на парче. Липсва като че ли едно генерално виждане как ще се развиват тези автомагистрали в България в следващите 15-20 години...
...Такава е историята и аз мисля, че нашите концепции за изграждането на тази автомагистрала трябва да бъдат именно такива, каквото е и самото движение..."
Те това е ЖИВОТЪТ за който говоря - след 20г. водим пак същия спор... :)
А за справките ... като знам как се правят...може и да излезе, че трябва да се раздадат премии за предсрочното изграждане на автомагистралите :)
ТА
21.08.2009 14:12
Please find enclosed this year's Christmas song from DG REGIO. Following the December Monitoring Committee, the song aims to bring hope to all the Managing Authorities. Only the true spirit of peace and love to bring us through the two remaining years of implementation!
In case you have forgotten - or don't know - the original version, have a look at John Lennon on youtube..If John had known about ISPA at the time, he would have written the new version himself!
Best regards,
Carsten
http://dox.bg/files/dw?a=ac1d8b4ca2
Така ни поздравяват!!!
21.08.2009 14:15
SP