Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2009 18:41 - Да "яхнем вълната" или чрез кампании към спокойна съвест!
Автор: roads Категория: Технологии   
Прочетен: 3089 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 19.08.2009 20:44


На нещо такова могат да се оприличат неспиращите кампании и инициативи за намаляване на жертвите по родните пътища и улици. Повод за този пост е случайното ми попадане на следните два сайта:
http://www.karaibezopasno.com/
http://drivesafebulgaria.org/

Отново кампании и почти никакъв обективизъм.
И двата сайта препращат към незаменимата ДЪРЖАВНО ОБЩЕСТВЕНА КОНСУЛТАТИВНА КОМИСИЯ ПО ПРОБЛЕМИТЕ НА БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА( последния да затвори вратата... ), която твори национални стратегии, кампании и никаква отчетност, защото ако се съди по обективните факти - какъв е нейния принос и необходимост ако броя на убитите и ранените остава един и същ в продължение на години - има ли смисъл да се дават пари и за нея?
Аз все пак не смятам, че сайтовете са излишни и поздравявам всеки с начинанието на информира обществото, но моля за по-сериозно отношение, а не за "яхване на вълната"

Оценка - къде е оценката от подобни кампании, било то през нета или по какъвто и да е друг начин, и защо КАТ, респективно МВР трябва да има водеща роля по отношение на безопасността? Мисля, че докато не си отговорим ясно на тези въпроси няма скоро да се подобри статистиката и фактите...

И като съм подхванал темата... ако проследите фактите ще видите, че убитите от 1968 г. насам с малки изключения се въртят около 1000 ч. на година - всяка година, независимо от мерките които някой предприема или му се струва, че предприема.
image
Не е по розово положението и с ранените, а да не говорим какво става ако се изследва отношението общо ПТП, към тези с убити - постоянна възходяща градация - от 2 през 60-те до 12 през последните години.

Следващата графика показва намалението на убитите в Европа, сравнено с същото в България - както се казва у нас "зимата качваме и лятото задържаме" - т.е няма значение за периода, но определено можем да задържаме броя на убитите...
image
Ако не се лъжа през последните 3 години кампаниите надхвърлят 200 броя! Е има ли полза от тях тогава? Къде има публикуван отчет за поне една кампания - никъде, а да не говоря, че според мен някои от тях дори имат и отрицателен ефект!

Следващият въпрос - до кога ще се опитваме да "яздим на гърба на убитите и ранените"? - Никой не се опитва да направи обективен анализ на причините водещи до високата смъртност, а се налагат неефективни мерки и решения най-често с кампаниен, а не планово-аналитичен подход. Защо КАТ не си контролира транспорта и се вгледа малко повече в собствените си проблеми, а се занимава с неща които нито се опитват да разберат, нито имат капацитет за това. Един ясен пример - статистиката на КАТ по отношение на ПТП при които има установена употреба на алкохол.

 В по-голямата част на света тя е около 20% от общия брой ПТП, но при нас е под 5%!

По официалната статистика  за 2007г.
- ПТП с убити само при 4,37% от тях има установено наличие на алкохол;
- ПТП с ранени - отново само при 3,74% от тях имаме установен алкохол;
- и накрая от общо 92 232 ПТП само при 309 от тях( т.е. 0,34%) има алкохол!

Излиза, че в България се пие 4 пъти по-малко от останалите страни по света и Европа - изглежда ли Ви логично това? Не е логично и на чуждите експерти не изглежда логично, но иначе иницираме кампании - от сорта на "не карам пил" - а къде е анализа на ефективността на контрола, обективността и верността на статистиката?

В този смисъл ето ви цитат от една от поредните кампании:

"... в Швеция делът на ПТП с наранявания, при които автомобилът е бил управляван под въздействието на алкохол, се намали от 14 на 9 % след въвеждането на случайните проби на издишания въздух "

Тия шведи много пият бе, или пък може би шведките, или най-вероятно някакви тъмни балкански субекти по шведските маси :)
Ако вземем и ние да се проверяваме като тях - излиза, че като намалим с 5% дела на ПТПта ще ги докараме до отрицателна стойност!

Пак според официалните данни:

"...95% от случаите причина са неправилните действия на шофьора;
    3.4% са по вина на пешеходците,
    а по под 1% се падат на техническите неизправности, влошените пътни условия или поведението на пътниците.
"

Общо взето в световен мащаб 20-30% е приноса на инфраструктурата, но ние отново правим изключение - 1% - което автоматически води до - идеални пътища, е звучи ли това логично?

Не отново не е логично.

И други нелогични неща има в официалната статистика, като например:
най-големия процент жертви са регистрирани при несъобразена скорост с пътните условия - 36,8% за ПТП с убити през 2007, следващата по-важност причина обаче( 10,2% ) е класифицирана като "Hесъобразена скорост с други условия" - е как да се мъчиш да намалиш този процент от убити като не знаеш защо умират!
 
Други условия?!.... да думите "друг, други" се оказват изключително удобни и естествено пак "Други нарушения на водача" са причина за третата по важност причина -за 8,6% от ПТП с убити през 2007!
Е, ако някой се заблуждава, че с национални стратегии и кампании ще решим неизвестните други условия и нарушения - няма скоро да се променят фактите!

Има също така и "Отнемане на друго предимство" , но нека спра до тук за сега...




Гласувай:
0



1. roads - На фиг. 2 броят на убитите е даден ...
17.01.2009 08:28
На фиг. 2 броят на убитите е даден като абсолютна стойност и понеже тука сме по-малко като общ брой, нашата графика е най-ниско. Вероятно е по-добре броят убити да се даде към 1000 жители, така че да не си помисли някой, че при нас бройката може и да не намалява, но поне е много по-ниска от тази в Европата.

Иначе графиката е шокираща.

АА
цитирай
2. анонимен - Да по-принцип си прав, но мисля че ...
17.01.2009 10:52
Да по-принцип си прав, но мисля че наклона на графиките(т.е. темпа на намаляване) е показателен - при нас никакъв наклон няма, а дори в началото е на обратно...

ТА
цитирай
3. zaw12929 - Въпрос с повишена тртудност
29.01.2009 08:20
Въпрос с повишена тртудност
цитирай
4. анонимен - YLRdhWFkPxK
24.05.2011 22:10
THX that's a great awsenr!
цитирай
5. анонимен - bVlsYIClMuASadw
25.05.2011 01:34
That's a mold-breeakr. Great thinking!
цитирай
6. анонимен - tWWdFyHgB
25.05.2011 04:30
It was dark when I woke. This is a ray of snsuhnie.
цитирай
7. анонимен - jDeKajvOjtyppyW
25.05.2011 13:28
11YnLk <a href="http://ikrmryzfyupd.com/">ikrmryzfyupd</a>
цитирай
8. анонимен - zKgLunfmTMJZUAaSaVq
25.05.2011 15:02
Y5LYb5 <a href="http://vdizrhdqzlxb.com/">vdizrhdqzlxb</a>
цитирай
9. анонимен - fKrkbFhQffLhup
25.05.2011 19:29
TTpUeh , [url=http://lpbdlrkbcugx.com/]lpbdlrkbcugx[/url], [link=http://jnzfndqlwhdo.com/]jnzfndqlwhdo[/link], http://nvsxdyvuntqr.com/
цитирай
10. анонимен - EMVkFdkDPjQeigrEvf
26.05.2011 19:00
ooBsrT , [url=http://nmffjwyvyqxh.com/]nmffjwyvyqxh[/url], [link=http://pphtxykybmmh.com/]pphtxykybmmh[/link], http://nrbsvvelrrei.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: roads
Категория: Технологии
Прочетен: 590383
Постинги: 94
Коментари: 532
Гласове: 1033
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930