Първата стъпка при разрешаването на даден транспортен проблем представлява избора на най-подходящата пътно-транспортна схема, която би удовлетворила в максимална степен изискванията за безопасност, експлоатационни характеристики, минимални разходи за стоителство и поддръжка. Изработването, съпоставянето и сравнението на различни варианти улеснява пътните инженери при избора им и същевременно конкретизира предимствата и недостатъците на всяко едно от разработените решения.
Както описах в брой 5/2007 г. на това списание ["Пътища"], кръговите кръстовища с предимство за движещите се в кръга в много случаи могат успешно да конкурират както обикновени кръстовища, регулирани с пътни знаци, така и светлинно-сигнално регулирани. Някои от най-главните критерии, по които различните схеми за кръстовища биват сравнявани като варианти, са пропускателна способност, време за изчакване и задръжки, дължина на колони и ниво на безопасност.
В тази статия ще се опитам да конкретизирам и разясня най-важните понятия и принципи, залегнали в основата за определяне на пропускателната способност на кръгови кръстовища с предимство за кръговото движение, включително и най-известните методики за изчисление, залегнали в стадартите за проектиране на различни страни в Европа и по света.
Целият текст на статията може да бъде изтеглен от тук: http://www.box.net/shared/99wiezwo4w
МЕТОДИ НА ФИНАНСОВИЯ АНАЛИЗ
Насилието сред децата - защо и как възни...