Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2007 13:35 - История на пътищата....
Автор: roads Категория: Технологии   
Прочетен: 2114 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 29.11.2007 19:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Избрани цитати от:

„ПЪТНАТА ПРОБЛЕМА
въ
КУЛТУРНО НАПРЕДНАЛИТЕ СТРАНИ
и
ПЪТИЩАТА У НАСЪ

 ДОКЛАДЪ

на
главния директор при министерството на обществените сгради, пътищата и благоустройството

 ИНЖЕНЕРЪ Н. ПАЧЕВЪ”

София, 1930 г.


 

„... Съзнавайки голямата отговорност която нося, аз през месец август 1929 година със заявление поисках от Господина Министъра на обществените сгради да бъда командирован в странство на свои разноски. Господин Министъра се съгласи, като поех задължението да представя необходимия доклад ...”

 „... Пътникът от тая далечна епоха(б.р. става дума за Англия ХV-ти век ) след суровия дълъг опит е научил, че за собствената си сигурност трябва да се държи дълеч от местата, които са посещавани от свирепи зверове, или от още по-свирепи и диви хора и да счита за неприятел всеки срешнат непознат човек ...

 „... Автострадите служат на една определена класа, а именно на притежателите на автомобили и по силата тъкмо на този факт, не би било справедливо финансовата тежест да се разпределя между всички данъкоплатци ...”

 „... Кое превозно средство тогава, ще има най-голям шанс за в бъдеще? – Само един пророк може да каже. При все това, може да се предвиди, че ако авиацията продължава своя прогрес, което е вероятно, за в бъдеще всички пътници ще пътуват с аероплан. Превозът на стоки, обаче до голяма степен, ще става с камиони. Железниците ще загубят своето значение и ще завършат може би с изчезване след 50-100 или 200 г.

Но понеже бъдещето още не ни принадлежи, задачата, която епохата сега налага, е да нагодим пътищата си за настоящето автомобилно движение ...”

 „... При освобождението си от Турция, ние наследихме кръгло около 2 000 клм. готови пътища ... Ние сме още далеч да завършим нашата шосейна мрежа, която завършена в смисъл, да се свържат помежду си всички села със шосета възлиза на около 75 000 клм. Днес, обаче, ние общо взето разполагаме само с 14 056 клм. готови пътища и 7 174клм. в постройка или всичко 21 230 клм.(б.р. към настоящия момент, т.е. след 77 г. - републиканската пътна мрежа е приблизително 18 000 км и още толкова местни и общински пътища) ...”

 „... До сега опитът доказва, че „транспортът произвежда (ражда) транспорт”. Стремлението, следователно не трябва да се състои в това да се елиминира известно превозно средство, но по-скоро де се използвапридобития прогрес, за да се увеличи рандемана на цялата система на транспорта. ...”

 „... Международната търговска камара счита, че всички проучвания относно автомобилния трафик и най-добрата организация на това превозно средство в общ интерес за стопанския живот трябва непременно да бъдат основани на точни данни съобразно сегашното състояние на различните страни, като е необходимо да се събере една точна и пълна документация относно:

а) таксите, които тежат върху пътния трафик и всички тежести, преки и индиректни, които понася автомобилът;

б) сумите, които са разходвани за пътищата преди появяването на автомобила;

в) различните методи по управлението на пътищата;

г) проектите за постройка на нови пътища

изказва пожелание, щото всички предприети проучвания по предмета от разните специални институти, да бъдат координирани по един съществен начин и концентрирани в един общ рапорт ...”

 „... всички нации днес си дават сметка, че добрите пътища намаляват разстоянията и разходите за превоз, като същевременно увеличават реалното богатство и възможността за съобщение на населението ... добрите пътища, нужни на модерния трафик на всички нации, ще струват грамадни суми за в бъдеще ... всички хора на сериозния труд в целия свят са пряко заинтересовани не само да има добри пътища, но и да се вземат добри и съответни мерки за финансирането на постройката и поддръжката на пътищата ...”

 „... Пътните администрации са интимно свързани с финансирането на пътищата, понеже пътищата сами по себе си не представляват стойност. Тяхната стойност е да служат като средство да предоставят на публиката улеснение в превоза ... Фондовете за пътищата трябва да бъдат администрирани по начин, щото да осигурят на публиката по възможност най-голяма полза срещу разходваните средства.

До сега не е намерена никоя здрава формула, която би могла да се наложи за финансирането на строежа и поддръжката на пътищата ...”

 „.. Много по-полезно е да се възстановяват големите пътища според тяхното значение, един след друг отколкото да се правят многобройни малки разходи, без полезен ефект ...”

ТА




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. roads - Най-после! АА
29.11.2007 13:52
Най-после!

АА
цитирай
2. анонимен - Ами, като останах малко по-далече ...
29.11.2007 16:32
Ами, като останах малко по-далече от "местата, които са посещавани от свирепи зверове, или от още по-свирепи и диви хора".... успях да втъкна нещо!

ТА
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: roads
Категория: Технологии
Прочетен: 590141
Постинги: 94
Коментари: 532
Гласове: 1033
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930