Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2007 22:06 - Виадукт с конзолно бетониране
Автор: roads Категория: Технологии   
Прочетен: 6681 Коментари: 7 Гласове:
0



Виадуктът на км 381+800 на път I-5 (Е-85), участък "Подкова-Маказа". Проектът е съфинансиран по програма ФАР-ТГС България - Гърция и включва строителството на около 17 км нов път към границата с Гърция. Пътят от гръцката страна все още не е изграден. Изпълнител е сдружение на две турски фирми: KISKA-TURAN. 

Проектът за виадукта е дело на "Мостконсулт" ООД. За съжаление не съм го виждал на живо и нямам подръка снимки след завършване на строителството или подробни данни. Доколкото ми е известно това е едва второто съоръжение в България, изпълнено с конзолно бетониране - първото е добре известния виадукт на 48 км от АМ "Хемус". И с двете съоръжения се гордеят и проектантите, и строителите - с право!

АА

image

image

image



Гласувай:
0



1. roads - -
22.08.2007 20:35
Информация за проекта като цяло, както и една снимка на готовото съоръжение, има тук:

http://www.rodopipress.com/2006/10/14/asvalt-2/

АА
цитирай
2. анонимен - Не съм ходил още до този към Маказа, ...
23.08.2007 21:39
Не съм ходил още до този към Маказа, но има две неща които малко ме смущават. Защо все има по-нещо сбъркано? Например конзолния мост на АМ "Хемус" - като минеш по-него и .....няма магистрала - грандиодно съоръжение, но му "спестена" аварийното лента - за икономия или за що ли? От друга страна пак грандиозно съоръжение - това към Маказа, но така да се каже "път към нищото" все още и пак не е ясно щото имаме много пари ли? И ако за пътищата съм виждал икономически обосновки, то мостоваците определено не искат да ги правят....засега...

ТА
цитирай
3. roads - -
23.08.2007 22:17
Аре ся, то на кое грандиозно нещо му излиза икономическата обосновка... Навсякъде е така, както знаеш, включая и ... ония страни...

АА
цитирай
4. анонимен - икономическа обосновка
08.04.2008 12:29
Тези съоръжения са съизмерими по цена с обикновените прости греди, които имат страшно много проблеми. Ако бяха много скъпи или сложни за изпълнение нямаше да се строят по свете и да конкурират стоманените констр. за отвори до 200м. Конструкциите са чудесни и оправдание , че не справят у нас повече такива мостове могат да намерят само некадърните-
цитирай
5. анонимен - Не оспорвам предимствата и ефек...
09.04.2008 11:49
Не оспорвам предимствата и ефективността на конкретния тип съоръжения, но като се има предвид, че обикновенно "живота" на един мост е най-малко 50 години - защо е му се спестява аварийната лента. Ако беше насип, да се доизгради, но по този начин в близките 50 да не кажа и повече години ограничаваш възможностите за ползване на магистралата при положение, че движението там със сигурност ще нарастне, а в другия случай там, където има две коли на ден пак правим грандиозно съоръжение. Това наистина би трябвало според мен да се докаже и изобщо всяко подобно решение, което предопределя бъдещето за 50 години напред би трябвало да се обмисли и обоснове по добре и подробно
цитирай
6. анонимен - Габарити на моста
09.04.2008 14:38
Проблемът с габаритите е заложен доста по-рано. Трябва да се има предвид, че и двете пътни платна на магистралата са на една връхна конструкция-кутия с ширина 23м. Толкова широки мостове, изградени по тази технология почти няма, защото е много трудно изпълнението. По отношение аварийната лента, има вариант да се добави, предполагам ще стане на по-късен етап.
цитирай
7. анонимен - Понеже днес разбрах, че Гърците от ...
20.01.2009 15:28
Понеже днес разбрах, че Гърците от другата страна са почти вложили вече 85 мил. евро - то все пак има смисъл и май няма да излезе напразно начинанието

ТА
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: roads
Категория: Технологии
Прочетен: 588734
Постинги: 94
Коментари: 532
Гласове: 1033
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031